CloudSoft

Chat Widget
Jean CloudSoft AI ChatBot

#05 nem áll rendelkezésre idő a felhasználói képzésre

Az irodai életben egy új rendszer hallata többnyire unalmas, kötelező, több órán át tartó, monoton képzést és magyarázást takar. A felhasználóknak segítséget kell nyújtani, hogy az új softwareket a munkájukat segítő eszközökként éljék meg és ne felesleges nehezítő akadályként.
Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: Alacsony a digitális írástudás a cégen belül” Az informatikus válasza: Nem áll rendelkezésre dedikált idő a felhasználói képzésre

A technológia adekvát támogatása manapság elengedhetetlen egy modern vállalkozás jó működéséhez. Ha az IT üzemeltetés nem jól működik egy cégen belül, annak a munkavállalók frusztrációján túl az ügyfél elégedettségére nézve is negatív hatása lehet.

Sok éves tapasztalatunk alapján összegyűjtöttünk 10 gyakori IT üzemeltetési probléma-tünetet, melyekkel a partnercégeinkkel való együttműködés során a legtöbbször találkoztunk. Diagnózist állítottuk fel minden egyes tünetre, melyen keresztül szemmel látható, hogy hol bukhat el ennek a nagyon fontos siker-komponensnek a hatásfoka még a legjobb szándék mellett is.

IT Tünet:

Alacsony a digitális írástudás a cégen belül”

Sok ügyfelünknél tapasztaljuk, hogy amikor új rendszerekről van szó az első benyomás ijesztően hathat. Gyakran találkozunk azzal a válasszal, hogy:

„A mi felhasználóinknál első sorban egy alapos Excel vagy Word tanfolyamra lenne szükség, nemhogy további szolgáltatások bevezetésére.”

 „Még a régi rendszerekkel sem vagyunk teljesen tisztában, nem kell nekünk még új is.”

Az irodai életben egy új rendszer hallata többnyire unalmas, kötelező, több órán át tartó, monoton képzést és magyarázást takar. A felhasználóknak nem erre hanem értékteremtő megoldásra van szükségük, különben minden új program és rendszer csak egy újabb nyűg és púp lesz a hátukon

Egy bármilyen új rendszer használata vagy bevezetése nem ér véget azzal, hogy az IT csapat elindítja / beállítja / letelepíti az adott használandó felületet. Ez valójában még csak az első lépés. Rendkívül fontos, hogy elegendő dedikált időt fordítsunk a felhasználókkal való kommunikációra, a felhasználói adoptációra és a céges folyamatok változásmenedzsmentjére.

IT Diagnózis:

Nem áll rendelkezésre dedikált idő a felhasználói képzésre.

Sokan ezalatt a megszokott egyszerű felhasználói oktatásokat értik, de valójában ez jóval több annál. A Gartner friss felmérése azt mutatta ki, hogy az irodai felhasználók közel 60% érez frusztrációt egy új software bevezetésekor, és ebből 56% pedig azt kívánja a management bárcsak visszahozná a régit. Ez a frusztráció a már előbb említett alapos felhasználói képzés hiányából ered.

Ennek a frusztrációnak és ijedségnek a kiküszöbölésére egy jó felhasználói ismereti alap szükséges, ami hatékony szervezeti felkészítéssel érhető el. Egy valóban működő és követhető software felkészítés nem egy több órás egyhuzamban lévő tanfolyamból tevődik össze. Felmérés, kommunikáció, tájékoztatás, a kulcs felhasználókon keresztüli evangelizáció és folyamatos visszamérés mind a folyamat részét képezik. A felhasználóknak segítséget kell nyújtani, hogy az új softwareket a munkájukat segítő eszközökként éljék meg és ne felesleges nehezítő akadályként.

Ilyen és ehhez hasonló problémák komplex megoldására a CloudSoft több elérhető IT üzemeltetési csomagot dolgozott ki, hogy a digitálisan fejlődni kívánó cégek számára a fejlődés lehetőség legyen. Érdemes meghallgatni egy ingyenes konzultáció keretében, hogy az Ön cégének konkrét digitális céljaira szabottan milyen megoldást tudnak ajánlani

Facebook
Twitter
LinkedIn

Tekintse meg ingyenes Webinárunkat.