CloudSoft

Chat Widget
Jean CloudSoft AI ChatBot
Ismerje meg a magyar vállalatok 10 tipikus IT tünetét és diagnózisát!

IT üzemeltetés árak, csomagok

Ismerje meg az IT üzemeltetés 3 csomagját! Benne a rendelkezésre állás, az órák száma, az árak és a hozzá tartozó szolgáltatások.

Üzemeltetési Csomagok

M5

Rendelkezésre állás 4 óra időtartamon belül

Havi 5 mérnökóra
269 000 Ft Havi díj (éves szerződéssel)
  • Hibajegykezelő rendszer
  • 7*24 bejelentés
  • Garantált válaszidő
  • Kimutatások
  • Licenc tanácsadás
  • Felhő tanácsadás, szolgáltatás

M10

Rendelkezésre állás 2 óra időtartamon belül

Havi 10 mérnökóra
438 000 Ft Havi díj (éves szerződéssel)
  • Hibajegykezelő rendszer
  • 7*24 bejelentés
  • Garantált válaszidő
  • Kimutatások
  • Licenc tanácsadás
  • Felhő tanácsadás, szolgáltatás
  • Üzemeltetői oktatás
  • Rendszeres vezetői egyeztetések
  • Workshopok az újdonságokról

M20

Rendelkezésre állás 2 óra időtartamon belül

Havi 20 mérnökóra
650 000 Ft Havi díj (éves szerződéssel)
  • Hibajegykezelő rendszer
  • 7*24 bejelentés
  • Garantált válaszidő
  • Kimutatások
  • Licenc tanácsadás
  • Felhő tanácsadás, szolgáltatás
  • Üzemeltetői oktatás
  • Rendszeres vezetői egyeztetések
  • Workshopok az újdonságokról
  • Felhasználói oktatás
  • Rendszeres hibamegelőző karbantartás
  • Rendszerek fejlesztése, bevezetése
  • IT stratégia és tervezés

M5

  • Rendelkezésre állás 4 óra időtartamon belül
  • Havi 5 mérnökóra
  • Havi díj (éves szerződéssel)
    219 000 Ft
  • Hibajegykezelő rendszer
  • 7*24 bejelentés
  • Garantált válaszidő
  • Kimutatások
  • Licenc tanácsadás
  • Felhő tanácsadás, szolgáltatás
  • Üzemeltetői oktatás
  • Rendszeres vezetői egyeztetések
  • Workshopok az újdonságokról
  • Felhasználói oktatás
  • Rendszeres hibamegelőző karbantartás
  • Rendszerek fejlesztése, bevezetése
  • IT stratégia és tervezés

M10

  • Rendelkezésre állás 2 óra időtartamon
    belül
  • Havi 10 mérnökóra
  • Havi díj (éves szerződéssel)
    363 000 Ft
  • Hibajegykezelő rendszer
  • 7*24 bejelentés
  • Garantált válaszidő
  • Kimutatások
  • Licenc tanácsadás
  • Felhő tanácsadás, szolgáltatás
  • Üzemeltetői oktatás
  • Rendszeres vezetői egyeztetések
  • Workshopok az újdonságokról
  • Felhasználói oktatás
  • Rendszeres hibamegelőző karbantartás
  • Rendszerek fejlesztése, bevezetése
  • IT stratégia és tervezés

M20

  • Rendelkezésre állás 2 óra időtartamon
    belül
  • Havi 20 mérnökóra
  • Havi díj (éves szerződéssel)
    575 000 Ft
  • Hibajegykezelő rendszer
  • 7*24 bejelentés
  • Garantált válaszidő
  • Kimutatások
  • Licenc tanácsadás
  • Felhő tanácsadás, szolgáltatás
  • Üzemeltetői oktatás
  • Rendszeres vezetői egyeztetések
  • Workshopok az újdonságokról
  • Felhasználói oktatás
  • Rendszeres hibamegelőző karbantartás
  • Rendszerek fejlesztése, bevezetése
  • IT stratégia és tervezés

Az mi IT üzemeltetési szolgáltatásunk tartalma ennél jóval részletesebb és bizonyos mértékig testre szabható. Kérjen kötelezettség nélküli előzetes felmérést!
Nagyvállalati igény esetén, 1000 felhasználó fölött kérjen konzultációs időpontot!

Kérjen akár más IT üzemeltető cégtől is ajánlatot! Töltse le az IT üzemeltető összehasonlító, ajánlatkérő sablont!

Mi is az IT Üzemeltetés?

Az IT üzemeltetés egy olyan tevékenység, amely a szervezetek informatikai rendszereinek üzemeltetését, karbantartását és fejlesztését foglalja magába. Az IT üzemeltetők felelősek a szervezetek számítógépes hálózatainak, szerver-gépeinek és alkalmazásainak üzemeltetéséért, és segítenek a felhasználóknak az IT-rendszerek használatával kapcsolatos problémáik megoldásában. Az IT üzemeltetés elengedhetetlen szerepet játszik a szervezetek működésében, mert biztosítja, hogy a rendszerek megfelelően működjenek, és segít megelőzni a problémákat a rendszerek használata során.

Miért fontos az IT üzemeltetés?

Az informatikai rendszerek nélkülözhetetlenek a mai világban szinte minden vállalat számára. Az IT üzemeltetés segítségével biztosíthatjuk rendszereink gondtalan működését, valamint az adatok biztonságát. A helyes IT üzemeltetésnek köszönhetően a vállalatok képesek hatékonyabban működni, és növelni a termelékenységet, míg költségeiket csökkenteni tudják.

Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: Egekben az energia árak, ez meglátszik a cég költségein is. Az informatikus válasza: A növekvő energia árak elkerülésére megoldást jelenthet a felhő.

Az IT üzemeltetés számos területet foglal magába, többek között:

  1. Hálózatok üzemeltetése: ez magában foglalhatja a hálózatok tervezését, konfigurálását, telepítését, és üzembe helyezését.
  2. Szerver üzemeltetés: szervergépek telepítése konfigurálása, rendszerközi kapcsolatok kiépítése, háttértárolók (például adatbázisok) üzemeltetése és rendszerfrissítések végrehajtása.
  3. Adatbiztonság: az adatok védelmének és biztonságának biztosítása.
  4. Felhasználói támogatás: Üzemeltetői segítség nyújtás a felhasználóknak az IT-rendszerek használatával kapcsolatos kérdéseikben, problémáikban.
  5. Rendszer- és alkalmazásüzemeltetés: az IT-rendszerek és alkalmazások (például CRM rendszerek, ügyfélszolgálati platformok) üzemeltetése, frissítése és karbantartása.
  6. Hálózati biztonság: a hálózatok és a szervergépek védelme a támadások ellen, például tűzfalak telepítése, vírusvédelem, rendszerfrissítések.
  7. Adattárolás: az adatok tárolásának tervezése és karbantartása, háttértárolók (adatbázisok, fájlkiszolgálók) telepítése és konfigurálása.
  8. Monitoring: az IT-rendszerek állapotának folyamatos figyelemmel kisérése.
  9. Karbantartás és fejlesztés: a folyamatos karbantartás és fejlesztés azért fontos, hogy a rendszerek megfeleljenek a szervezet változó igényeinek.
Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: „Csak tűzoltás van, nincs időnk új rendszert bevezetni” Az informatikus válasza: Hibajegykezelő és IT feladatmenedzsment és monitoring hiánya.

Az álltalunk kínált felhőszolgáltatások előnyei a “hagyományos IT-val” szemben

  1. Könnyebb hozzáférés: A felhőszolgáltatásokat általában bárhonnan elérhetjük, ami lehetővé teszi, hogy az alkalmazásokat és adatokat bármilyen eszközről elérjük, amely csatlakozik az internethez.
  2. Rugalmas skálázhatóság: A felhőszolgáltatások rugalmasan skálázhatók, így könnyen bővíthetjük őket, ha több erőforrásra van szükségünk, és csökkenthetjük a költségeket, ha kevesebbre. Abszolút személyre szabható a cég erőforrás igényei szerint.
  3. Általános biztonság: A felhőszolgáltatók mint a Microsoft, vállalati szintű biztonsági rendszereket használnak az adatok tárolásához és védelméhez.
  4. Alacsonyabb költségek: A felhőszolgáltatások általában kisebb költségeket jelentenek, mint a saját IT-infrastruktúra fenntartása, mivel nem kell beruházni eszközökre és a szükséges szoftverekre / szerverekre.
  5. Gyorsabb bevezetés: A felhőszolgáltatások gyorsabban bevezethetők, mint a saját IT-infrastruktúra kiépítése, mivel nem kell várni az eszközök beszerzésére és telepítésére.

Ebben a négy epizódos előadás sorozatban a ma elérhető legjobb gyakorlatot mutatjuk be, változatos vállalati élethelyzetek demonstrálásával. A gyorsan változó vállalati környezetben a rugalmasság a legnagyobb előny. Megnézheti mennyire gyorsan és egyszerűen juttathatja teljes értékű virtuális PC-khez új vagy távoli kollegáit, úrrá lehet az elszabadult Teams csoportok fölött, valamint kontrollálhatja a vállalati eszközök és applikációk biztonságát.  Regisztráljon a CloudSoft mérnökeinek hiánypótló előadás sorozatára! 

management
Üzemeltetés proaktív módon
  • Helyi IT infrastruktúra üzemeltetés
  • Hibrid rendszer üzemeltetés
  • Felhő alapú rendszer üzemeltetés
  • Végfelhasználói támogatás (Desktop Support)
  • Új funkciók bevezetése
education
Oktatás és bevezetés támogatás
  • Komplett Adaptáció és Változásmenedzsment
  • Microsoft Office 365 felhasználói oktatás
  • IT üzemeltetői oktatás
  • Élménylabor bemutató és workshop
consultation
Konzultációs szolgáltatások
  • Microsoft 365, Azure migráció
  • Konzultáció és tanácsadás, hibaelhárítás
  • Licencelési felmérés és tanácsadás
  • Helyszíni Infrastruktúra és IT megoldások felmérése és optimalizálása (akár ingyen)
  • Üzleti folyamatok digitális transzformációja Microsoft SharePoint, Teams és Power Platform használatával
  • Telefonközpont modernizáció (Teams Voice)

IT üzemeltetés átvétele egy már meglévő infrastruktúrával rendelkező cégben

Az IT üzemeltetés átvétele több lépcsőből állhat. Összeszedtük az általunk legfontosabbnak tartottakat:

  1. Az átadás-átvétel előkészítése: az átadó és az átvétel oldalán lévő csapatok közösen áttekintik az IT-infrastruktúrát, és összeállítanak egy részletes dokumentációt a rendszerek működéséről és konfigurációjáról.
  2. Az átadás-átvétel végrehajtása: a átadó csapat átadja az IT-eszközöket és az ezzel kapcsolatos dokumentációkat az átvétel oldalán lévő csapatnak.
  3. A rendszerek átvétele: az átvétel oldalán lévő csapat átveszi az IT-rendszereket, és ellenőrzik, hogy minden rendben működik-e.
  4. A rendszerek átállítása: ezután átállítják a rendszereket a saját működési elveikre, például az ügyfélkapu beállításaira, a belső hálózat konfigurációira.
  5. Az üzemeltetés átvétele: az üzemeltető csapat átveszi az IT-rendszerek üzemeltetését, és folytatja azok karbantartását és fejlesztését.
  6. Képzés: a leendő üzemeltetőnek el kell sajátítania az összes szükséges ismeretet és készséget ahhoz, hogy hatékonyan tudja ellátni a feladatait.
  7. Váltás tervezése és időbeosztása: a váltást tervezni kell, és meg kell határozni, hogy mikor és hogyan történik a váltás valójában.
  8. Biztonsági intézkedések: a váltáskor fontos, hogy a rendszerek biztonsága folyamatosan biztosítva legyen, így a leendő üzemeltetőnek figyelemmel kell kísérnie a biztonsági intézkedések

Blog posztjaink a témában

  1) Mit jelent és miért fontos a hálózatok üzemeltetése?

A hálózatok megfelelő üzemeltetése azt jelenti, hogy a hálózatot úgy tervezték, telepítették és tartották karban, hogy biztosítani tudja a kívánt szolgáltatásokat és teljesítményt. A hálózatok helyes üzemeltetése elengedhetetlen, mert a hálózatok általában kulcsfontosságú szerepet játszanak az üzleti folyamatokban és a mindennapi életben. Ha a nem üzemelnek megfelelően, az hatással lehet a munka hatékonyságára, a termelékenységre és akár az ügyfelek elégedettségére is.

A hálózatok üzemeltetése szintén több területet foglal magába, többek között:

  1. Hálózat tervezés: a hálózat megtervezése, a szükséges eszközök kiválasztása és a hálózati topológia kialakítása.
  2. Hálózati konfigurálás: a hálózati eszközök beállítása és konfigurálása, például útválasztók, hálózati switch-ek, router-ek.
  3. Hálózat telepítése: az új hálózat fizikai telepítése, az eszközök fizikai összekötése.
  4. Hálózat üzembe helyezése: az új hálózat tesztelése, ellenőrzése, hogy minden rendben működik-e.
  5. Hálózat üzemeltetése: az hálózat folyamatos üzemeltetése, karbantartása, frissítése és figyelése.
  6. Hálózati biztonság: a hálózatok védelme a támadások ellen, például tűzfalak telepítése, vírusvédelem, rendszerfrissítések.
  7. Hálózati monitoring: az hálózat állapotának folyamatos meg figyelése.
  8. Hálózati dokumentáció: az hálózat részleteinek és működésének dokumentálása, hogy az IT csapat könnyebben tudja kezelni a problémákat és frissítéseket.

 Mit értünk hálózattervezés alatt?

A hálózattervezés a hálózatok (például az internet, az intranet, az adatközpontok, a telekommunikációs hálózatok stb.) fizikai és logikai kialakításának, beállításának és optimalizálásának folyamatát jelenti. A hálózattervezés célja a hálózat rendelkezésre állásának, teljesítményének, biztonságának és skálázhatóságának javítása, valamint a hálózat üzemeltetésének és karbantartásának egyszerűsítése.

Hálózati konfigurálás

A hálózati konfigurálás a hálózati eszközök és szolgáltatások beállításának folyamatát jelenti. Ennek során a hálózatot összekötő eszközök (pl. router, switch, firewall) paramétereit állítjuk be, és a szükséges protokollokat konfiguráljuk. Ehhez szükségesek a hálózat topológiájáról, a címzésről, az elérhetőségről, a biztonságról és az egyes szolgáltatásokról a megfelelő szintű ismeretek. Az egyes konfigurációs beállításokat dokumentáljuk, hogy a hálózatok karbantarthatóbbá váljanak. Fontos, hogy a telepítést minél részletesebben tervezzük, és a telepítés során minél részletesebben dokumentáljunk, így később a karbantartás és a javítások egyszerűbbek lesznek.

Miért fontos a helyes hálózati biztonság?

A hálózati biztonság fontos, mert segít megvédeni a hálózatot a külső és belső támadásoktól, és megakadályozza, hogy a személyes adatok, a vállalati információk és a vállalat működését érintő adatok visszaélés áldozatai legyenek. A hálózati biztonság segít megvédeni a hálózatot a kártevő programoktól, a visszaélésektől és a véletlen vagy szándékos hibáktól, valamint segít megvédeni a vállalatot a felelősségi kérdésektől és a károktól, amelyek ezekből a támadásokból adódhatnak.

A biztonság fontos a vállalatok számára, mert a hálózatokon keresztül történő adatátvitel és az interneten keresztül történő üzleti tevékenységek egyre népszerűbbek, és ez növeli a hálózatokat érintő kockázatokat. A hálózati biztonság segít a vállalatoknak megvédeni az értékes adataikat és az üzleti folyamatokat, és segít a vállalatoknak megtartani a bizalmat és a hitelességet az ügyfelek és a partnerek irányában.

Hálózati monitoring

A hálózati monitoring az adatkommunikációs hálózatok állapotának és teljesítményének megfigyelését jelenti. A hálózat monitorozása segít a hálózat rendelkezésre állásának és teljesítményének ellenőrzésében, a hibák és a rendellenességek azonosításában, valamint a hálózat biztonságával kapcsolatos problémák kimutatásában. A hálózat monitorozása többféle eszközzel végezhető, beleértve a szimulált forgalmat, a protokollok elemzését, a hálózat eszközök állapotának ellenőrzését és a rendszer naplók elemzését. A hálózat monitorozása segít a hálózatot karbantartani, és segít a hibák korai felismerésében és a gyors kijavításában

A hálózattervezés folyamata a következő lépéseket tartalmazza:

  1. Feltárás: Meghatározzuk a hálózat céljait és igényeit, a rendelkezésre álló erőforrásokat és a korlátokat.
  2. Tervezés: A hálózat alapelvének kialakítása, az eszközök, a protokollok és a kapcsolatok megtervezése.
  3. Prototípus kialakítása: A tervezett hálózat modelljének létrehozása, tesztelése és finomítása.
  4. Implementáció: A tervezett hálózat elkészítése, beállítása és tesztelése.
  5. Üzembe helyezés: A hálózat üzembe helyezése, ellenőrzése és üzemeltetése.
  6. Monitoring: A hálózat rendszeres figyelése és javítása a rendelkezésre állás és a teljesítmény fenntartása érdekében.

A folyamat végigvitele függ a hálózat méretétől, bonyolultságától és céljától

2) Mit takar és miért fontos a helyes szerverüzemeltetés?

A helyes szerver üzemeltetés alatt azt értjük, hogy a szervert úgy tervezték, telepítették és kezelték, hogy biztosítani tudja a kívánt teljesítményt. A szerver üzemeltetése magában foglalja a szerver rendszerének és szoftvereinek telepítését, konfigurálását és frissítését, valamint a rendszer rendelkezésre állásának és teljesítményének ellenőrzését és optimalizálását. A szerver üzemeltetése során figyelemmel kell lenni a biztonsági előírások betartására is, hogy megelőzzük a szerver meghibásodását vagy adatokat érintő biztonsági incidenseket. A helyes szerver üzemeltetés elengedhetetlen a szerveren futó alkalmazások és szolgáltatások megbízható működéséhez.

„A felhő alapú szervernek több előnye van a hagyományos fizikai szerverrel szemben, ezek közül a legfontosabb a sakálázhatóság és a költség csökkentés.”

A szerver üzemeltetés a következő területeket fedi le:

  1. Hardware Management: A szerver hardverének karbantartása, frissítése és hibakeresése.
  2. Software Management: Szoftverek telepítése, konfigurálása és frissítése.
  3. Operációs rendszer Management: Az operációs rendszer telepítése, konfigurálása és frissítése.
  4. Network Configuration: A hálózati beállítások konfigurálása, a hálózati eszközök beállítása és hibakeresése.
  5. Security Management: A rendszer biztonságának fenntartása, a biztonsági rések megszüntetése, a vírusvédelem beállítása és frissítése.
  6. Data Backup and Recovery: Az adatok biztonságos mentése és visszaállítása szükség esetén.
  7. Performance Monitoring: A rendszer teljesítményének figyelése és javítása.
  8. User and Resource Management: Felhasználók és erőforrások kezelése, hozzáférések szabályozás.
  9. Virtualization Management: Virtuális gépek kezelése, konfigurálása és üzemeltetése.

Üzemeltetőink a fenti területek valamennyiével foglalkoznak, hogy a szervereket megfelelően és biztonságosan au Ön igényei szerint működtetni tudják.

A szerver üzemeltetés folyamata nálunk a következő lépésekből áll:

  1. Szerver beszerzése: A megfelelő hardverkonfiguráció kiválasztása a szerver számára
  2. Operációs rendszer telepítése: Az operációs rendszert telepítjük a szerverre és elvégezzük a legfontosabb frissítéseket.
  3. Hálózati beállítások konfigurálása: A hálózati beállításokat, például az IP-címet, a DNS-szervert stb. konfiguráljuk.
  4. Biztonsági beállítások kialakítása: A rendszer biztonságának növelése, például tűzfal beállítása, jelszóvédelem stb.
  5. Adatmentés beállítása: Az adatmentési stratégia kialakítása és az adatmentő eszközök beállítása.
  6. Felhasználó- és erőforrás-kezelés: A felhasználók hozzáféréseinek szabályozása és az erőforrások kezelése.
  7. Monitoring beállítása: A rendszer és a hálózat nyomon követésének beállítása, hogy időben észlelhessük a problémákat.
  8. Szoftverek telepítése: A szerverre telepítjük a szükséges szoftvereket.
  9. Adatbázis konfigurálása: Az adatbázis-szerver konfigurálása és az adatbázisok létrehozása.
  10. Karbantartás: A rendszer folyamatos monitoringja és a szükséges frissítések és javítások elvégzése.

A CloudSoft csapatánál ezek a lépések a szerver üzemeltetés folyamatának alapjai.

A felhő alapú szerver előnyei:

A felhő alapú szervernek több előnye van a hagyományos fizikai szerverrel szemben, ezek közül a legfontosabb a sakálázhatóság és a költség csökkentés.

A felhő alapú szerver könnyen skálázható, így növelhető a számítási kapacitás, ha szükséges. A felhasználók könnyen bővíthetik vagy csökkenthetik a számítási kapacitást, anélkül, hogy fizikai erőforrásokat kellene hozzáadniuk vagy eltávolítaniuk. Továbbá a felhő költségmegtakarítást biztosít, mivel a felhasználók csak akkor fizetnek a számítási kapacitásért, amikor használják. Ez jelentős megtakarítást jelent a hagyományos fizikai szerver beszerzési és üzemeltetési költségeinek összehasonlításával. Ezen kívül a felhő alapú szerver növeli a hozzáférhetőséget, javítja a biztonságot, könnyen karbantartható és automatikusan frissített, könnyen biztosítja az adatmentést, és folyamatos monitoringot biztosít.

3) Mi is pontosan és miért fontos az adatbiztonság?

 

Az adatbiztonság azt jelenti, hogy az adatokat úgy kezeljük és védjük, hogy azok ne váljanak elérhetővé, ne legyenek felhasználhatóak vagy módosíthatók olyanok számára, akiknek nem kellene hozzáférniük. Az adatbiztonság fontos, mert az adatokat gyakran használjuk üzleti és személyes célokra, és a véletlen vagy szándékos adatvesztés, adathamisítás vagy adatokat érintő biztonsági incidensek komoly következményekkel járhatnak. Az adatbiztonság megteremtése érdekében számos eszközt és technikát használhatunk, például jelszavakat, adatvédelmi szabályokat, titkosítást és biztonsági másolatokat. Az adatbiztonság megteremtése elengedhetetlen a bizalom megtartásához az ügyfelek, a munkatársak és más érdekeltek között, valamint a vállalat vagy szervezet megítélésének megőrzéséhe

Az adatbiztonság számos altémát foglal magában. Néhány fontos téma, amit érdemes figyelembe venni:

  1. Jelszókezelés: A jelszavak megfelelő kezelése nagyon fontos az adatok biztonsága szempontjából. Meg kell határozni a jelszavak minőségi követelményeit, és rendszeresen kell frissíteni őket.
  2. Tűzfalak és vírusirtók: A tűzfalak és a vírusirtók segítségével megvédhetjük az adatokat a külső támadásoktól. Meg kell határozni a szükséges védelmi eszközöket, és ezeket is rendszeresen kell frissíteni.
  3. Adatmentés: Fontos, hogy rendszeresen menteni kell az adatokat, hogy ne vesszünk el az esetleges adatvesztés miatt.
  4. Hozzáférési jogosultságok kezelése: Meg kell határozni, hogy kiknek van hozzáférési jogosultsága az adatokhoz, és korlátozni kell a jogosultságokat a szükséges mértékben.
  5. Adatok védelme: A sérülékeny adatok védelmére és különös figyelmet kell fordítani.
  6. Adatok törlése: Meg kell határozni, hogy mikor és hogyan kell törölni az adatokat, hogy azok ne kerülhessenek vissza a rendszerbe.
  7. Adatbiztonsági tervek készítése: létre kell hozni adatbiztonsági terveket, és rendszeresen felülvizsgálni őket, hogy biztosítani tudjuk az adatok biztonságát.

 

Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: „A menedzsment nincs tudatában a Biztonsági kockázatoknak” Az informatikus válasza: A kockázatok közérthető kommunikációja és a rendszeres javaslattétel hiánya.

Az helyes adatbiztonság és adatvédelem lépései:

  1. Rizikóelemzés: Az első lépés az adatbiztonságban az adatokat fenyegető kockázatok elemzése, hogy meghatározzuk a védelemre szoruló adatokat és rendszereket.
  2. Biztonsági policy-k és szabályzatok: A kockázatok felmérését követően, biztonsági szabályzatokat kell létrehozni, amelyek felelősek az adatok hozzáférésének, tárolásának és átvitelének szabályozásáért.
  3. Technológiai megoldások: Olya technológiai megoldásokat kell bevezetni, amelyek segítenek az adatok védelmében, beleértve a titkosítást, a hitelesítést és a hozzáférés-vezérlést.
  4. Folyamatos monitorozás és karbantartás: Az adatbiztonságot folyamatosan monitorozni kell, hogy kimutassuk a problémákat és javítsuk a rendszert.

 

A felhő alapú adatvédelemnek számos előnye van a hagyományos adatvédelemhez képest, például:

A felhő alapú adatvédelemnek általában magasabb a biztonsága, mert a szolgáltatók szakképzett csapatot alkalmaznak az adatok védelmére. A felhő ehetővé teszi az adatok bárhonnan való hozzáférését, ami segít a munka hatékonyságának növelésében. A rendszerek automatikusan végzik a biztonsági mentéseket és a javításokat, ami megkönnyíti a fenntartást. Valamint a felhő alapú adatvédelem lehetővé teszi, hogy az adatok biztonságosan elérhetők legyenek okostelefonról, tablet-ről vagy laptopról is.

További cikkek adatbiztonság Témában:

4) Mit értünk pontosan felhasználói támogatás alatt?

 

Az IT felhasználói támogatás olyan szolgáltatás, amelynek célja segíteni az embereket abban, hogy hatékonyabban használják az informatikai eszközeiket és rendszereiket. Ennek része lehet a számítógépek, szoftverek, hálózatok, nyomtatók, telefonok és egyéb eszközök használatával kapcsolatos segítségnyújtás, valamint a felhasználói problémák megoldása. Az IT felhasználói támogatás lehet belső, azaz a cég saját IT-csapata által nyújtott, vagy külső, azaz egy külső cég által biztosított szolgáltatás.

A helyes felhasználói támogatás az IT-ban fontos, mert:

  • Javítja a felhasználói élményt: A hatékony támogatás segít a felhasználóknak a technológia használatával kapcsolatos problémáik megoldásában, ami javítja a felhasználói élményt.
  • Növeli a termék/rendszer használatának hatékonyságát: A megfelelő támogatás segíti a felhasználókat abban, hogy a terméket/rendszert hatékonyabban használják.
  • Csökkenti a karbantartási költségeket: A jó támogatás megelőzi a rendszer/termék károsodását, ami csökkenti a költségeket.
  • Javítja az értékét: A felhasználók számára elérhető és hatékony támogatás javítja a márka megítélését.
  • Növeli a visszatérő ügyfelek számát: Az elégedett felhasználók valószínűbbek, hogy visszatérnek a jövőben, és ajánlják a terméket/rendszert másoknak.

Az IT felhasználói támogatás folyamata általában a következő lépéseket tartalmazza:

  1. Probléma észlelése: A felhasználók jelzik a problémájukat, rendszermérnökeink meghatározzák a felhasználó problémáját, és részletesen körüljárják, hogy pontosan megértsék, mi is a gond.
  2. Probléma megoldása: Munkatársaink megtalálják és alkalmazzák a megfelelő megoldást a felhasználó problémájának megoldására.
  3. Ügyfél-ellenőrzés: ellenőrizzük, hogy a felhasználó problémája megoldódott-e, és hogy a felhasználó elégedett-e a megoldással.
  4. Dokumentáció: dokumentáljuk a felhasználó problémáját és annak megoldását, hogy jövőbeni referenciaként használható legyen.

Ezen lépések folyamatosan javíthatók, hogy a felhasználói támogatás minél hatékonyabb legyen. Csapatunk folyamatosan fejlődik a legújabb technológiai terén, és képzik magukat a felhasználói igények és problémák megoldásának legújabb módszereiről.

5) Mit értünk pontosan rendszer- és alkalmazásüzemeltetés alatt?

A rendszerüzemeltetés az informatikai rendszerek (például számítógépek, szerverk, hálózatok) üzemeltetésével, fenntartásával és karbantartásával foglalkozó tevékenység. Célja, hogy az informatikai rendszerek folyamatosan üzemeljenek, megfelelő teljesítményt nyújtsanak és biztonságosak legyenek. A rendszerüzemeltetés feladatai közé tartozhat például a rendszerfrissítések, biztonsági javítások és a rendszer monitorozása.

Az alkalmazásüzemeltetés az adott szoftverek (alkalmazások) üzemeltetésével, fenntartásával és karbantartásával foglalkozó tevékenység. Célja, hogy az alkalmazások folyamatosan üzemeljenek, megfelelő teljesítményt nyújtsanak és biztonságosak legyenek. Az alkalmazásüzemeltetés feladatai közé tartozhat például az alkalmazások frissítése, hibajavítások és a rendszer monitorozása.

 

A rendszer- és alkalmazásüzemeltetés területei:

  1. Rendszerfelügyelet: Az üzemeltetőink felügyelik a rendszereket, és figyelik az esetleges hibákat vagy problémákat.
  2. Alkalmazáskezelés: Meg kell határozni az alkalmazásokat, amelyeket használni szeretnénk, és kezelni kell őket (például telepítés, frissítés, eltávolítás stb.).
  3. Hálózatkezelés: rendszer üzemeltetőink kezelik a rendszer hálózatát, és biztosítják a megfelelő kapcsolatot a rendszer és a hálózat között.
  4. Adatbiztonság: üzemeltetőinknek továbbá biztosítania kell az adatok biztonságát, és meg kell határoznia a szükséges biztonsági intézkedéseket.
  5. Rendelkezésre állás: folyamatos rendelkezésre állást kell biztosítanunk az ügyfelek számára és figyelnünk kell az esetleges leállásokat vagy meghibásodásokat.
  6. Kapacitáskezelés: továbbá folyamatos figyelemmel kell kísérnünk a rendszer kapacitását is.
Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: „Az IT Folyamatosan lefoglalt, de nem old meg semmit” Az informatikus válasza: Nincs bevezetve ticketing rendszer, ami segítené az átláthatóságot

A rendszer- és alkalmazásüzemeltetés folyamata a következő lépéseket tartalmazza:

  1. Üzemeltetési tervezés: A rendszer- és alkalmazásüzemeltetési folyamat tervezése, a szükséges eszközök és személyek meghatározása.
  2. Üzembe helyezés: Az új rendszer vagy alkalmazás beüzemelése, ellenőrzése, és a folyamatot lebonyolító személyek kiképzése.
  3. Üzemeltetés: A rendszer vagy alkalmazás folyamatos üzemeltetése, a rendszer szabályainak betartása, a rendszerhez kapcsolódó eszközök folyamatos karbantartása.
  4. Monitoring: A rendszer vagy alkalmazás állapotának figyelése, a rendszer hibáinak észlelése és javítása.
  5. Biztonsági mérések: A rendszer vagy alkalmazás biztonságának ellenőrzése, a sérülékenységek azonosítása és javítása.
  6. Kapacitás-tervezés: A kapacitásnak a megfigyelése, és növelése, ha szükséges.
  7. Frissítés és javítás: A a legújabb technológiai változásokhoz való alkalmazkodáshoz.
  8. Archiválás: Az üzemeltetett rendszer vagy alkalmazás adatainak archiválása, hogy a jövőbeni referenciaként használható legyen.

6) Mi is az pontosan a hálózati biztonság és miért elengedhetetlen a szervezet számára?

 

A hálózati biztonság olyan technológiák és folyamatok összessége, amelyek segítenek megvédeni az informatikai hálózatokat és azokban található adatokat különböző kibertámadásoktól és veszélyektől. Célja, hogy megakadályozza az illetéktelen hozzáférést a hálózathoz és az adatokhoz, valamint védelmet nyújtson az adatokat érintő károk ellen.

A hálózati biztonság különböző eszközöket és technológiákat használhat, például tűzfalakat, vírusirtókat, jelszókezelő rendszereket és titkosítást. Emellett fontos szerepet játszanak a hálózati biztonságban a szabályzatok, eljárások és a felhasználók képzése is. A hálózati biztonság folyamatosan változó terület, mivel az informatikai környezetben új veszélyek és támadások jelentkeznek folyamatosan

„A hálózati biztonság segít megvédeni a hálózatot a kártevő programoktól, a visszaélésektől és a véletlen vagy szándékos hibáktól”

A hálózati biztonság fontos, mert segít megvédeni a hálózatot a külső és belső támadásoktól, és megakadályozza, hogy a személyes adatok, a vállalati információk és a vállalat működését érintő adatok visszaélés áldozatai legyenek. A hálózati biztonság segít megvédeni a hálózatot a kártevő programoktól, a visszaélésektől és a véletlen vagy szándékos hibáktól, valamint segít megvédeni a vállalatot a felelősségi kérdésektől és a károktól, amelyek ezekből a támadásokból adódhatnak.

A hálózati biztonság témái között az alábbiakat említhetjük:

  1. Tűzfalak: A tűzfalak a hálózat bejövő és kimenő forgalmát szabályozzák, és megakadályozzák a nem kívánt hozzáférést és támadásokat.
  2. Vírusvédelem: A vírusvédelem a számítógépek védelmét szolgálja a zsarolóvírusok, és egyéb kártékony programok ellen.
  3. Titkosítás: A titkosítás a hálózaton keresztül továbbított adatok biztonságosabbá tételét szolgálja.
  4. Jelszavak kezelése: A jelszavak kezelése a hálózatra való hozzáférés jogosultságainak és jelszavaknak a biztonságos kezelését szolgálja.
  5. Adatvédelem: Az adatok biztonságos tárolását és visszanyerését jelenti.
  6. Üzemeltetési folyamatok: A hálózat biztonságának folyamatos ellenőrzését és fenntartását szolgálják.
  7. Compliance (Megfelelőség): A compliance a hálózat biztonságát érintő jogszabályi követelményeknek való megfelelést szolgálja.

A hálózati biztonság kialakításának alapvető lépései a következők lehetnek:

  1. Hálózat feltérképezése: A hálózat fizikai és logikai topológiájának részletes feltérképezése, valamint a hálózatban lévő eszközök, rendszerek és szolgáltatások listájának készítése.
  2. Biztonsági policy-k kialakítása: A hálózat biztonságát érintő alapelvek, szabályok és eljárások meghatározása.
  3. Biztonsági eszközök bevezetése: A hálózat védelmét szolgáló eszközök, például tűzfal, vírusirtó, titkosító eszközök bevezetése.
  4. Felhasználói hozzáférés kezelése: A hálózatra való hozzáférés jogosultságainak, jelszavaknak és azonosítási folyamatoknak a meghatározása.
  5. Rendszer- és adatvédelem: Az adatok biztonságos tárolása és visszanyerése érdekében rendszer- és adatvédelmi intézkedések meghatározása.
  6. Üzemeltetési folyamatok bevezetése: A hálózat biztonságának folyamatos ellenőrzése és fenntartása érdekében üzemeltetési folyamatok bevezetése.
  7. Kapacitásbővítés és frissítés: A hálózat bővítése vagy frissítése esetén a biztonsági intézkedéseknek megfelelően történnie kell.

Mi ezeket tartjuk a hálózati biztonság kialakítás alaplépéseinek, de a valós környezethez igazodva ezek a lépések további részletekkel, illetve más lépésekkel bővíthetők, és az Ön cégére igazíthatók.

7) Miért fontos a hatékony adattárolás?

 

Az adattárolás az adatok fizikai tárolásával foglalkozó tevékenység. Az adatok tárolása rendkívül fontos, mivel az adatok nélkül az informatikai rendszerek nem tudnak működni. Az adatokat többféle módon is tárolhatjuk, például adattároló eszközökön (merevlemezek, SSD meghajtók, adattároló szerverek stb), valamint a felhőben is tárolhatunk adatokat.

A hatékony adattárolás azt jelenti, hogy az adatokat olyan módon tároljuk, hogy azok, biztonságosak és hatékonyan használhatók és elérhetőek legyenek. Ennek érdekében többféle szempontot kell figyelembe venni, például az adatok méretét, azok gyakoriságát, az elérésének a sebességét, és a biztonságát.

Az adattárolás fontossága abban rejlik, hogy az adatok alapján működnek az informatikai rendszerek. Az adatok tárolásának hatékonysága befolyásolja az informatikai rendszerek teljesítményét és üzemképességét. Ha az adatok nem tárolódnak hatékonyan, az informatikai rendszerek lassabbak lehetnek, kevésbé biztonságosak és kevésbé üzemképesek.

 A felhő alapú adattárolás előnyei:

A felhő alapú adattárolás olyan adattárolási megoldás, amelyben az adatokat nem a helyi számítógépen, hanem a felhőben tároljuk.

  1. Elérhetőség: Az adatok a felhőben tároltak, így bárhonnan elérhetőek, amennyiben internetkapcsolat áll rendelkezésre.
  2. Bővíthetőség: A felhő alapú adattárolás esetén az adattároló kapacitás könnyen bővíthető, így nem kell aggódni az adatok tárolására használt tárhely korlátozottsága miatt.
  3. Költséghatékonyság: A felhő alapú adattárolás esetén nem kell beruházni adattároló eszközökre, így a kezdeti befektetés kisebb lehet. Emellett a felhő alapú adattárolás esetén csak a valóban használt tárhelyért kell fizetni, így a költségek könnyen skálázhatók.
  4. Biztonság: az adatokat általában több helyen tárolják, így ha valamilyen okból az egyik helyen az adatokat nem lehet elérni, más helyről elérhetőek maradnak. Emellett a felhő alapú adattároló szolgáltatók általában jól biztosított rendszereket üzemeltetnek, így az adatok védelme is biztosított.
  5. Könnyű kezelhetőség: az adatok kezelése és biztonsága általában a szolgáltató feladata, így a felhasználóknak nem kell foglalkozniuk az adatok tárolásával kapcsolatos technikai részletekkel.

A felhő alapú adattárolás 3 legfontosabb lépése:

  1. Megfelelő szolgáltató választás: egy megbízható és megfelelően biztonságos felhő alapú szolgáltatót kiválasztása, amely megfelel az Ön és cége tárterület, teljesítmény és biztonsági igényeinek.
  2. Adatok feltöltése: adatokat feltöltése a felhő alapú tárolóba, amely lehetővé teszi a fájlok tárolását és megosztását.
  3. Jogosultságok beállítása: hozzáférési jogosultságok meghatározása és beállítása. (Ki férhet hozzá az adatokhoz és milyen módon.)

8) Mit is jelent pontosan az IT monitoring?

Az IT monitoring olyan folyamat, amelynek célja az informatikai rendszerek és eszközök működésének megfigyelése és elemzése. A monitoring segítségével az informatikai rendszerek működési állapota folyamatosan figyelemmel kísérhető, ami lehetővé teszi a rendszerhibák azonnali észlelését és a rendszerleállások elkerülését.

A monitoring általában olyan eszközök segítségével történik, amelyek folyamatosan gyűjtik az informatikai rendszerek állapotával és teljesítményével kapcsolatos adatokat. És elemzik őket, hogy észleljék a rendszerhibákat és a rendszer teljesítményének változásait. Emellett a monitoring segít a rendszer használatának nyomon követésében is, ami lehetővé teszi a rendszer hatékonyabb használatát és a felhasználói igényeknek megfelelő konfiguráció kialakítását.

Az IT monitoring folyamat a CloudSoftnál a következő lépésekből áll:

  1. Monitorozás tervezése: Az rendszermérnökeink megtervezik, mely rendszerelemeket és adatokat kell monitorozni, és meghatározzák a monitorozás céljait.
  2. Monitorozás beállítása: A tervezett monitorozási elemeket és adatokat beállítják a megfelelő eszközök segítségével.
  3. Monitorozás folyamatos végrehajtása: A beállított monitorozási eszközök folyamatosan figyelik a rendszerelemeket és az adatokat, és jelentéseket készítenek a lehetséges problémákról.
  4. Probléma elhárítása: Amikor a monitorozás során probléma jelentkezik, rendszermérnökeink megoldják azt a lehető legrövidebb idő alatt, hogy fenntartsák a rendszer működőképességét és elérhetőségét.

Ezen lépések végrehajtásával csapatunk biztosítani tudja, hogy a számítógépes rendszerek, hálózatok és alkalmazások folyamatosan működjenek és elérhetők legyenek a felhasználók számára.

9) Karbantartás és fejlesztés a CloudSoftal

Az IT csapatunk mindig kiemelt figyelmet fordít a legújabb technológiák alkalmazására, hogy biztosítsuk a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokat ügyfeleinknek. Az új technológiák alkalmazása lehetővé teszi számunkra, hogy a lehető legjobban javítsuk a rendszer teljesítményét, növeljük a biztonságot, és csökkentsük a karbantartási időt.

Minden IT munkatársunk szakmai fejlődése is nagyon fontos számunkra, ezért folyamatosan képzéseken és szakmai továbbképzéseken vesznek részt, hogy biztosítsák, hogy mindig a legújabb technológiákkal és megoldásokkal rendelkezzenek. Ezenkívül a csapatunk folyamatosan figyeli a piaci trendeket, hogy mindig a legújabb és legjobb megoldásokat használhassák a klienseinknek. Az új technológiák alkalmazása lehetővé teszi számunkra, hogy folyamatosan fejlesszük szolgáltatásainkat.