CloudSoft

Chat Widget
Jean CloudSoft AI ChatBot

#04 Az IT folyamatosan lefoglalt

Számos cégnél találkozunk azzal a problémával, hogy az IT folyamatosan leterhelt, égnek a vonalak, a rendszergazdák pedig egyik felhasználótól a másikhoz rohannak, alig jut idejük egyet szusszanni, mégis sokan elégedetlenkednek az általuk végzett munkával. Mint minden problémánál itt is igaz, hogy amíg nem látjuk mivel állunk szemben addig nem tudunk rá megoldást találni.
Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: „Az IT Folyamatosan lefoglalt, de nem old meg semmit” Az informatikus válasza: Nincs bevezetve ticketing rendszer, ami segítené az átláthatóságot

A technológia adekvát támogatása manapság elengedhetetlen egy modern vállalkozás jó működéséhez. Ha az IT üzemeltetés nem jól működik egy cégen belül, annak a munkavállalók frusztrációján túl az ügyfél elégedettségére nézve is negatív hatása lehet.

Sok éves tapasztalatunk alapján összegyűjtöttünk 10 gyakori IT üzemeltetési probléma-tünetet, melyekkel a partnercégeinkkel való együttműködés során a legtöbbször találkoztunk. Diagnózist állítottuk fel minden egyes tünetre, melyen keresztül szemmel látható, hogy hol bukhat el ennek a nagyon fontos siker-komponensnek a hatásfoka még a legjobb szándék mellett is.

IT Tünet:

„Az IT Folyamatosan lefoglalt, de nem old meg semmit”

Gyakran elhangzó mondat a következő, különösen felhasználók és vezetők felől. Számos cégnél találkozunk azzal a problémával, hogy az IT folyamatosan leterhelt, égnek a vonalak, a rendszergazdák pedig egyik felhasználótól a másikhoz rohannak, alig jut idejük egyet szusszanni, mégis sokan elégedetlenkednek az általuk végzett munkával.

A vezetőség mikor számon kéri az IT munkatársat, hogy mire megy el az ideje sajnos ő nem tudja konkrétumokkal bebizonyítani. És ennek hiányában a felső vezetés nem látja, hogy több anyagi vagy emberi erőforrást kellene biztosítania számukra, nem tud érdemileg beavatkozni és segíteni a helyzeten. Mint minden problémánál itt is igaz, hogy amíg nem látjuk mivel állunk szemben addig nem tudunk rá megoldást találni.

Sok ügyfelünknél nincs vagy ha létezik is nagyon bonyolult a ticketing rendszer program ezért a felhasználók inkább nem is használják a hiba bejelentésére, hanem helyette felhívják telefonon a rendszergazda kollegát, és a helyzet továbbra s követhetetlen és átláthatatlan.

IT Diagnózis:

Nincs bevezetve ticketing rendszer, ami segítené az átláthatóságot.

A Mantis B Tracker egy ingyenes megoldást jelenthet a hibabejelentések átláthatóságára és követhetőségére. Bár vannak összetettebb és több funkcióval rendelkező termékek is a piacon, több éves tapasztalat alapján kijelenthetjük, hogy a Mantis BT-nek úgymond az „egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége”. Mivel egy open source programról van szó, szabadon alakítható és testre szabható a saját felhasználói igényeink szerint.

A megnyitás során egy egyszerű felülettel találkozik a felhasználó, ahol megadhatja a probléma típusát, leírását, és hozzá rendelhet egy sürgősségi szintet. Valamint, ha igény van rá egy csatolmányt is hozzá tud rendelni a tickethez. A bejelentés után az IT-s kollega egyből értesítést kap vagy emailben vagy akár Teamsen, és a rendszeren keresztül tud is reagálni és visszajelezni, hogy észlelte a problémát, valamint fel is tudja venni a kapcsolatot a bejelentővel.

A rendszer minden beérkező bejelentésből készít egy átlátható kimutatást mellyel nyomon követhetővé válik, hogy pld.:

  • Hány bejelentés érkezik be naponta
  • Kik jelentenek be a leggyakrabban problémákat
  • A hibák elhárításának átlagos ideje
  • Milyen típusú problémák fordulnak elő a legtöbbször
  • Valamint a top feladatok melyekkel a legidőigényesebbek

Egy kis érdekesség, egy 2022 es kutatás szerint a top 5 leggyakrabban előforduló irodai IT problémák a következők:

  1. Elfelejtett jelszavak
  2. Véletlenül törölt fontos fájlok
  3. Lassú gépek
  4. Túlmelegedése a gépeknek
  5. Nyomtató problémák

Például egy ilyen vagy egy ehhez hasonló még részletesebb lista készítésével és a konkrétumok követhető bemutatásával a vezetőség támogatása is megnyerhető elérve ezzel, hogy az IT ne csak egy „felesleges” költség elem legyen a vállalatnál. Ha Ön is hasonló problémákkal küzd érdemes meghallgatni egy ingyenes konzultáció keretében, hogy az Ön cégének konkrét digitális céljaira szabottan milyen megoldást tudnak ajánlani.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Tekintse meg ingyenes Webinárunkat.