CloudSoft

Chat Widget
Jean CloudSoft AI ChatBot

#09 Megbízhatatlan on-prem rendszerek

A Technológiai forradalom idejét éljük, semmi nem évül el hamarabb manapság, mint a technológia. Ami egy két éve még újdonságnak számított az ma már alap, bevett mindennapi eszköz. Minél jobban le vagyunk maradva a digitális transzformációs skálán, annál több idő és energia megy el, trouble shooting-ra és napi operatív feladatokra.
Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: „Megbízhatatlan on-prem rendszereink vannak, ha nincs klíma, megáll a bolt” Az informatikus válasza: Jellemzően organikusan előállt on-premise rendszerek helyett felhőszolgáltatásra lenne szükség.

A technológia adekvát támogatása manapság elengedhetetlen egy modern vállalkozás jó működéséhez. Ha az IT üzemeltetés nem jól működik egy cégen belül, annak a munkavállalók frusztrációján túl az ügyfél elégedettségére nézve is negatív hatása lehet.

Sok éves tapasztalatunk alapján összegyűjtöttünk 10 gyakori IT üzemeltetési probléma-tünetet, melyekkel a partnercégeinkkel való együttműködés során a legtöbbször találkoztunk. Diagnózist állítottuk fel minden egyes tünetre, melyen keresztül szemmel látható, hogy hol bukhat el ennek a nagyon fontos siker-komponensnek a hatásfoka még a legjobb szándék mellett is.

IT Tünet:

„Megbízhatatlan on-prem rendszereink vannak, ha nincs klíma, megáll a bolt”

Ha Önnek is ismerősen hangzik a helyzet, nem kell kétségbeesni, ugyanis nincs egyedül. Sokszor találkozunk ügyfeleinknél ilyen és ehhez hasonló problémákkal, Gyakran látjuk, hogy egyes vállalatoknál nehezen képesek lépést tartani a digitalizáció rohamos fejlődésével. 

Sok szervezet érzi úgy, hogy szüksége lenne egy fejlettebb IT üzemeltetési rendszerre vagy megoldásra az irodákban, de olykor sajnos ennek kialakítása a helyi környezetben több oknál fogva is nehezen megvalósíthatónak tűnik.

A Technológiai forradalom idejét éljük, semmi nem évül el hamarabb manapság, mint a technológia. Ami egy két éve még újdonságnak számított az ma már alap, bevett mindennapi eszköz. Minél jobban le vagyunk maradva a digitális transzformációs skálán, annál több idő és energia megy el, trouble shooting-ra és napi operatív feladatokra. Az ezekkel eltöltött idő sajnos a fejlesztésektől és az értékteremtő munkafolyamatoktól vonódik el. Ezt megérzi a túlterhelt IT munkavállaló, a munkahelyi felhasználó is és sajnos a végén még az ügyfél is.

Több tényező is akad melyek hátráltathatják az új technológiák bevezetését, mint pld. a helyi infrastruktúra, a szoftver és hardverkomponensek elmaradottsága, vagy akár az üzemeltető és fejlesztő csapat ismerethiánya. A megfelelő softwarek és hardwerek hiánya Shadow IT-hez úgynevezett árnyék informatikához vezethet.

A Shadow IT-ről és a feltérképezésére tervezett megoldásokról ebben a cikkben tudhat meg többet.

Nem is olyan régen még a felhőt is az újdonságok közé lehetett sorolni, de mára már nem misztikum, hanem értékes, megkerülhetetlen és nélkülözhetetlen szolgáltatások kelléktára. Egyre gyorsuló ütemben terjed és hódítja meg a világot és az üzleti életet.

IT Diagnózis:

Jellemzően organikusan előállt on-premise rendszerek helyett felhőszolgáltatásra lenne szükség.

Elemzők azt jósolják, hogy 2025-re több mint 100 zettabyte adat lesz tárolva a felhőben. Hogy kicsit perspektívába kerüljön, ez mit is takar pontosan, egy zettabyte egy milliárd terrabyte-ból áll. Ugyan úgy 2025-ben a világon tárolt összes adat a 200 zettabyte-ot fogja közelíteni. Ez azt jelenti, hogy a világ összes adatának a fele a felhőben lesz tárolva.

Piaci rést nézve a legnagyobb felhő vállalat az Amazon Web Service mely 31% tartja a piacnak egyből utána jön a Microsoft Azure 22%-al, majd a harmadik helyen a Google Cloud 7%-al.

Említésre érdemes, hogy ezek nem komplex és költséges megoldások. Natív felhő alapú rendszerekről van szó melyek egyszerűen bekapcsolhatók és bevezethetők. A felhőnek köszönhetően egy átlagos magyar KKV is nagyvállalati szintű informatikát használhat beruházás, és költséges szerverek kiépítése nélkül. A régi rendszerek olykor nem csak elavultak és „zsebbe-nyúlósak” lehetnek, de a fejlődés felgyorsulása következtében a legújabb technológiák gyakran már földi rendszerként nem is érhetők el, így a felhőhasználat nem csupán hatékonysági, de versenyképességi kérdéssé lép elő.

Egy mai modern jól képzett IT szolgáltató egyben felhő szakértő is, aki rövid felmérés után tiszta képet teremt a felhőszolgáltatások alkalmazhatóságáról és előnyeiről. A CloudSoft ingyenes tanácsadás keretében szívesen megmutatja, meddig vezethet a digitalizációs út, és milyen óriási előnyei vannak mind a hatékonyságra, átláthatóságra és a hangulatra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Tekintse meg ingyenes Webinárunkat.