CloudSoft

Chat Widget
Jean CloudSoft AI ChatBot

#01 Csak tűzoltás van

Semmi nem évül el hamarabb, mint a technológia, és minél jobban le vagyunk maradva a digitális transzformációs skálán, annál több időt kell eltölteni a mindennapi IT üzemeltetési feladatokkal, a rendszer toldozásával-foltozásával, hogy a minimum működés még biztosítható legyen. Emellett nem marad idő a fejlesztésekre, és proaktív kiegyensúlyozott tervezésre.
Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: „Csak tűzoltás van, nincs időnk új rendszert bevezetni” Az informatikus válasza: Hibajegykezelő és IT feladatmenedzsment és monitoring hiánya.

A technológia adekvát támogatása manapság elengedhetetlen egy modern vállalkozás jó működéséhez. Ha az IT üzemeltetés nem jól működik egy cégen belül, annak a munkavállalók frusztrációján túl az ügyfél elégedettségére nézve is negatív hatása lehet.

Sok éves tapasztalatunk alapján összegyűjtöttünk 10 gyakori IT üzemeltetési probléma-tünetet, melyekkel a partnercégeinkkel való együttműködés során a legtöbbször találkoztunk. Diagnózist állítottuk fel minden egyes tünetre, melyen keresztül szemmel látható, hogy hol bukhat el ennek a nagyon fontos siker-komponensnek a hatásfoka még a legjobb szándék mellett is.

IT Tünet:

„Csak tűzoltás van, nincs időnk új rendszert bevezetni”

Ha ismerős ez a helyzet, nem kell kétségbeesni, Ön nincs egyedül ezzel. Sok éves tapasztalatunk alapján mondhatjuk, hogy ennek hétköznapi okai vannak és létezik rá megoldás, olvasson tovább a diagnózishoz! 

Talán semmi nem évül el hamarabb, mint a technológia, és minél jobban le vagyunk maradva a digitális transzformációs skálán, annál több időt kell eltölteni a mindennapi IT üzemeltetési feladatokkal, a rendszer toldozásával-foltozásával, hogy a minimum működés még biztosítható legyen. Emellett természetesen nem marad idő a fejlesztésekre, és nemcsak, hogy a fejlesztésekre nem marad idő, de a folyamatos reaktív tűzoltás-üzemmód mellett a proaktív kiegyensúlyozott tervezés, és a problémákra való azonnali reagálás sem sikerül. Ezt megérzi a túlterhelt IT munkavállaló, a munkahelyi felhasználó is és sajnos a végén még az ügyfél is.

Itt is igaz a 80-20 szabály: muszáj időt fordítani az IT stratégia tudatos megújítására, a modernebb átláthatóságot elősegítő technikák bevezetésére, különben nem marad kapacitás képzésre, fejlesztésre, és a céges prioritások elvesznek.

IT Diagnózis:

Hibajegykezelő és IT feladatmenedzsment és monitoring hiánya.

Sok IT-s belefut abba, hogy nem tudja bebizonyítani vagy kommunikálni, a menedzsment felé, hogy mire ment el az ideje, sőt tán ő maga sem tudja pontosan, hiszen az állandó rohangálás és tűzoltás alatt kapacitása sincs, hogy átgondolja mivel telet el a legtöbb idő. A hibajegykezelő szolgáltatások hiánya rengeteg időt és energiát emészt fel az IT részéről, monitorozás nélkül feltérképezhetetlen az, hogy mivel telik pontosan az IT üzemeltetők ideje, így annak a lehetősége is, hogy beazonosítsuk, hogyan lehetne és melyik folyamatokon kell javítani. Az eszköz- illetve account menedzsment elmaradottsága, az automatizálás hiánya is mind-mind IT üzemeltetés munkaóra-veszteség a fejlesztés és a tervezhetőség kárára.

A probléma szerteágazó, ezért komplex megoldás kell. Érdemes egy ticketing, hibajegykezelő rendszer bevezetése., Illetve az IT üzemeltetők számára egy átfogó kliens felügyeleti megoldást biztositani. Ilyen rendszer lehet például a Microsoft Intune, amely egy hardware és software leltár, melynek segítségével egy helyről könnyedén látható és kezelhető az összes eszköz állapota. Végezhetünk távoli újraindítást, telepítést, vagy akár törlést is lopás esetén, nem szükséges, hogy a szóban forgó eszköz rajta legyen a VPN hálózaton. Elég egy internet kapcsolat és az Intune végre tudja hajtani a teljes factory reset-et, ugyan így csak egy internet kapcsolat segítségével, teríthető egy beállítási házirend is az adott gépre.

Másik gyakran előkerülő időrabló probléma az ügyfeleink részéről, hogy az IT szakembereknek alkalmazásokat kell telepíteni olykor több 10-20 gépre is manuálisan egyesével. Az Intune rendszere alkalmas applikációk távolból való telepítésére, valamint házirendek készítésére melyek megkövetelik bizonyos appok mint pld. vírusírtók jelenlétét és jelzik, ha vannak gépek melyek nem rendelkeznek az adott előírt programmal. Továbbá létrehozható egy „App önkiszolgáló portál”, ahonnan a felhasználók maguk tudnak letölteni és telepíteni appokat, de szigorúan csak olyanokat, amelyeket az IT szakemberek hagytak jóvá és rendeltek hozzá a portálhoz. Ez a funkció az applikáció telepítést áthárítja a felhasználókra ezzel időt szabadít fel az IT csapatnak.

Ilyen és ehhez hasonló problémák komplex megoldására a CloudSoft több elérhető IT üzemeltetési csomagot dolgozott ki, hogy a digitálisan fejlődni kívánó cégek számára a fejlődés lehetőség legyen. Érdemes meghallgatni egy ingyenes konzultáció keretében, hogy az Ön cégének konkrét digitális céljaira szabottan milyen megoldást tudnak ajánlani.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Tekintse meg ingyenes Webinárunkat.