CloudSoft

Chat Widget
Jean CloudSoft AI ChatBot

#02 Bejelentkezési problémák

Sokszor az IT az ideje legnagyobb részét kezdőknek (sem) való feladatokkal kényszerül tölteni. A biztonság és a céges, valamint személyes adatok védelme kiemelkedően fontos, de a jelszavak manuális cseréje, napi bejelentkezési problémák személyes megoldásának szükségessége egy nagyobb cégnél az IT üzemeltetésnek fájdalmasan sok munkaórájába kerülhet.
Két figura beszélget egy irodai IT háttér elött: Felhasználó panasza: „Napom nagy részét bejelentkezési problémákkal kell töltenem” Az informatikus válasza: Account-kezelő automatizálás hiánya.

A technológia adekvát támogatása manapság elengedhetetlen egy modern vállalkozás jó működéséhez. Ha az IT üzemeltetés nem jól működik egy cégen belül, annak a munkavállalók frusztrációján túl az ügyfél elégedettségére nézve is negatív hatása lehet.

Sok éves tapasztalatunk alapján összegyűjtöttünk 10 gyakori IT üzemeltetési probléma-tünetet, melyekkel a partnercégeinkkel való együttműködés során a legtöbbször találkoztunk. Diagnózist állítottuk fel minden egyes tünetre, melyen keresztül szemmel látható, hogy hol bukhat el ennek a nagyon fontos siker-komponensnek a hatásfoka még a legjobb szándék mellett is.

IT Tünet:

„Napom nagy részét bejelentkezési problémákkal kell töltenem”

Az IT üzemeltetést semmi sem demoralizálja jobban, mint az olyan munka, ami feleslegesen rengeteg időt vesz igénybe. Minden cég a számára lehető legjobb IT emberekkel vértezi fel magát, hogy a ma technológiai kihívásainak eleget tudjon tenni, szervezete zavartalanul működhessen, elmondhassa magáról, hogy nagyszerű IT üzemeltetői vannak.

Aztán gyakran a nagytudású, képzett IT emberek az idejük legnagyobb részét kezdőknek (sem) való feladatokkal kényszerülnek tölteni. A biztonság és a céges, valamint személyes adatok védelme kiemelkedően fontos, de a jelszavak manuális cseréje, napi bejelentkezési problémák személyes megoldásának szükségessége egy nagyobb cégnél az IT üzemeltetésnek fájdalmasan sok munkaórájába kerülhet, nem is említve a motiváció és a türelem elvesztését, amit egy ilyen lélekölő munka okoz. Kutatások szerint az emberek 78% felejti el a céges vagy személyes email jelszavát legalább egyszer egy 90 napos ciklusban.

Ha még ehhez hozzájön az is, hogy minden vállalati programba külön login információ kell, mert a használt platformok, tool-ok függetlenek egymástól, tényleg előfordulhatnak napok, amikor az IT semmi mást nem tud csinálni, mint ezeket bogarászni.

EZ az IT tünet is elég elterjedt, nem is véletlen, hogy van rá megoldás: az automatizálás égisze alatt éppen az ilyen sok időt felemésztő és nagyon egyszerű alapfeladatoktól tudjuk megkímélni és ezáltal is megbecsülni IT üzemeltetőink idejét.

IT Diagnózis:

Account-kezelő automatizálás hiánya.

Ha még a digitális transzformációs utunk nem rég kezdtük, nagy valószínűséggel nem rendelkezünk a Felhő-szolgáltatásnak ezzel az egyik nagy előnyével: a felhasználói accountok központosított automatizált menedzsmentjének lehetőségével.

A Microsoft 365 Vállalati Prémium változat biztonsági képességeinek bevezetésével a jelszó cserét és elfelejtett jelszó esetén az új jelszó igénylést, tudjuk biztosítani egyenesen a felhasználónak IT szakember vagy help desk bevonása nélkül. A felhasználó intuitív és biztonságos módon tudja alkalmazni az önkiszolgáló jelszócserélő portált, ahol az azonosítása biztonságosan, többfaktoros hitelesítést követően történik meg. Ezzel időt tudunk spórolni az IT munkatársaknak továbbra is megőrizve a jelszavak védelmét és biztonságát.

Jelszó tiltó listák segítségével nem csak a támadók által gyakran használt, hanem a felhasználók által is kedvelt, szóval sérülékenyebb, könnyebben kitalálható jelszavak is szűrhetők és blokkolhatók. Egy Password@123 ugyan erősnek tűnhet hiszen szerepel benne kisbetű, nagybetű, szám és különleges karakter is mégis elég, kockázatos ezt a jelszót megadni. Ezt és ehhez hasonló jelszavakat szűr a Microsoft tiltó listája. Ezen felül még a közismert betű helyettesítések (s helyett $ vagy o helyett 0, stb.) variánsait is képes észlelni, gyenge jelszavakat mint a Pa$w0rd@123 szintúgy nem enged át.

A rendszer továbbá jelzi a jelszavak cseréjének szükségességét is, és önkiszolgáló utat ajánl a jelszó megadott időközönkénti cseréjére. Ha a bejelentkezés nem sikerül valami miatt, egyből automatikus jelszó emlékeztetőt kap a felhasználó anélkül, hogy ilyen kérésével leterhelné az IT munkatársakat. Ha mást nem, csak ezt az egy dolgot használjuk a Felhő automatizálási lehetőségek közül, már ez megéri! Ha azonban ennél is messzebb akarunk menni, a CloudSoft ingyenes tanácsadás keretében szívesen megmutatja, meddig vezethet a digitalizációs út, és milyen óriási előnyei vannak mind a hatékonyságra, átláthatóságra és a hangulatra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Tekintse meg ingyenes Webinárunkat.